5 tipp, ami segíthet, ha ülőmunkát végez

Az ülőmunka ártalmasságáról úton-útfélen lehet olvasni. Napjainkban pont olyan egészségkárosító mumussá nőtte ki magát, mint a dohányzás vagy a mértéktelen alkoholfogyasztás. Ám ameddig ezek ellen tehetünk egy egyszerű elhatározással, addig az ülőmunkánál már jóval összetettebb a probléma.
Nem kérdés, hogy ha irodai munkát végzünk, akkor a munkaidőnk nagy részét ülve töltjük. Munkánkból adódóan hosszú órákra vagyunk székünkhöz szegezve, ami fokozott terhelést jelent a testünknek. A túl sok ülés megterheli a hátat és a gerincet, súlygyarapodáshoz vezethet, de negatívan hathat a koncentráció – és teljesítőképességre is. És ez csak a kezdet…

Mit tehetünk ellene?

  • Egy megfelelő ülőalkalmatosság csodákra képes.
    Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy azok, akik ergonomikus kialakítású irodaszékben töltik idejük nagy részét, ritkább esetben szenvednek az ülőmunka káros hatásaitól. Az ergonomikus kialakítás lényege pontosan az, hogy a szék tökéletesen igazodik az ember igényeihez, ezáltal pedig támogatja a helyes testtartást.
  • A monitorszünet az ember legjobb barátja.
    Legalábbis azoké, akik sok időt töltenek a képernyő előtt. A monitorszünet lényege, hogy óránként tíz perc szempihentetés mindenkinek jár, amit felhasználhatunk akár arra is, hogy kicsit megmozgassuk elgémberedett végtagjainkat.
  • Használjunk ülést könnyítő alkalmatosságokat.

Székek, labdaszékek, álláskönnyítők – az aktív ülést könnyítő termékek 3D elvet követnek, így nemcsak, hogy tökéletesen igazodnak a testtartáshoz, de az izmokat is állandó mozgásban tartják.

  • Tegyünk magunknak egy szívességet: sportoljunk!
    Se szeri sem száma a rendszeres testmozgás előnyeinek. Azok számára, akik ülőmunkát végeznek, kifejezetten ajánlott az úszás, a gerincjóga, a futás, de igazából jöhet minden más sport is, amivel heti 3-4 alkalommal alaposan átmozgathatjuk a testünket.
  • Masszázst ne csak relaxáció miatt válasszunk!
    Hanem azért is, mert rendszeres masszázs esetén az izmok megerősödnek, és így jobban bírják a 8 vagy annál több órás ülést is, ami idősnek, fiatalnak éppoly megterhelő.


Ne üljön tétlenül – tegyen lépéseket azért, hogy leszámoljon az ülőmunka egészségkárosító hatásaival egy életre!

Ossza meg velünk véleményét!

Hagyjon üzenetet