Milyen az iroda ideális berendezése?

Az irodisták életük jelentős részét az irodában töltik, és nagyon sok tényezőtől függ, hogyan élik meg a mindennapokat, hogyan hat az adott környezet a munkavégzésükre. Hosszan ismertethetnénk a különböző irodatípusokat, ecsetelhetnénk az open office és a klasszikus kialakítású iroda közti különbséget, érvelhetnénk egyik vagy másik mellett, illetve rámutathatnánk a hátrányaikra – de ez most nem az a poszt, mi most csak és kizárólag a berendezésre koncentrálunk. Mert abban talán mindenki egyetért, hogy a praktikus, kényelmes és esztétikus bútordarabok egyetlen igényes munkakörnyezetből sem hiányozhatnak.

 

Ülőmunka, napjaink egyik legnagyobb mumusa

Ha szóba kerül az iroda, sokaknak rögtön az ülőmunka ugrik be elsőre, na meg az abból fakadó hátrányok, civilizációs betegségek. Ma már rengeteg információ érhető el a témában, és csak az nem tud a rendszeres mozgás fontosságáról, egészségmegőrző hatásáról, aki nem akar erről tudomást venni. Csakhogy a bútorok, berendezések legalább ennyire fontosak.
Éppen ezért az élhető iroda egyik legfontosabb kritériuma, hogy kényelmes ülést és egészséges tartást biztosító ülőalkalmatosságokkal legyen tele. Ideális esetben a dolgozók kedvükre válogathatnak az eszközökben, és szükség esetén szabadon váltogathatják a komfortos irodaszékeket, labdaszékeket, álláskönnyítőket, balanszpuffokat és egyéb kiegészítőket, amelyek elejét veszik a derék- és hátfájdalomnak, lábzsibbadásnak és hasonló kellemetlenségeknek.

 

Méret és forma végtelen változatban

A tökéletes irodaszék önmagában nem elég, mindenképp egy tökéletes íróasztallal kell kiegészülnie. Ebben az esetben a „tökéletes” igen relatív fogalom, és voltaképpen azt jelenti, hogy tökéletesen igazodjon az elvárásokhoz, ami személyenként eltérő lehet. Fontos az asztal mérete, magassága (az állítható típusokkal könnyű dolgunk van), a fiókok, fakkok elosztása, elhelyezése.
A különböző tárolók szintén szerves részét képezik az irodai környezetnek. Igaz, hogy a digitális korban egyre kevesebb papírt használunk, de még így is bőven vannak tárolni való dokumentumok, iratok, dossziék. A tárolás leglényegesebb kritériuma az átláthatóság és a könnyű kereshetőség, így ennek megfelelően érdemes kiválasztani az irodai szekrényeket.
A legtöbb irodában van egy raktárszerű helyiség is, ahol a munkavégzéshez nélkülözhetetlen eszközöket tartják: papírokat, tollakat, egereket, dossziékat és sok egyéb holmit. Természetesen ennek kialakításakor is az átláthatóság és a rend a legfőbb szempont.
A megfelelő irodabútorok kiválasztásánál legalább két szempont vezéreljen minket: a kényelem és a praktikum. És persze egy harmadikat sem árt szem előtt tartani, ez pedig a dizájn, hiszen ki ne szeretne szép környezetben dolgozni?

Ossza meg velünk véleményét!

Hagyjon üzenetet