Ülőmunka új pozícióban – térdeplőszék

Sokáig egy helyben ülni nem egészséges – szinte mindenhol, minden témánál belefutunk ebbe a bölcsességbe, és lássuk be, sajnos tényleg több időt töltünk ülőpozícióban, mint azt a gerincünk és a derekunk tolerálná. Végiggondolva egy napunkat, hamar elállunk attól az ötlettől, hogy összeadjuk, hány órán keresztül nem változtattunk a testhelyzetünkön. Elkeserítő szám jönne ki, nem igaz?

Néha még próbáljuk a munkánkra fogni: felgyűltek az iratok. Pedig de kényelmetlen már a régi irodaszék! Ha már a hobbinkat is a számítógép előtt töltjük, akkor hiába is mentegetőzünk, önmagunktól se fogunk megbocsájtást nyerni. Ilyenkor kezdünk el bűntudatból fél órákat edzeni és többet sétálni, majd végső elkeseredésünkben alternatívát keresni a hagyományos irodaszékek helyett.

 

Irodaszékek alternatív megoldása: térdeplőszékek

Az interneten böngészve hamar rájövünk, hogy már számos alternatívája létezik a hagyományos székeknek, mi mégis ugyanabban a testtartásban görnyedünk már nagyon régóta. „Szóval itt az ideje váltani!” – fut át az agyunkon, és rögvest rákattintunk több linkre is. Gamer székek, irodai forgószékek, hagyományos ülőalkalmatosságok százait kínálják nekünk, mígnem megakad a szemünk egy roppant érdekes ajánlaton. A különös kinézetű térdeplőszék felkelti érdeklődésünket. Eszünkbe jut, hányszor húztuk magunk alá a lábunkat gyermekként, és mennyivel kényelmesebb volt úgy ülni. Nem csak a testtartásunkat javította, de kevésbé lankadt a figyelmünk is, hiszen vérserkentően hatott ez a pozíció.

Különös gondolat térdelve végezni a munkát, de mégis letesszük a voksunkat a térdeplőszék mellett. Kipróbálva pedig meggyőződünk arról, hogy ez egy jó döntés volt. A térdeplőszéken elsősorban a lábszárunkra nehezedve ülünk, ezáltal változik a súlyelosztás, és kevésbé terheljük a derekunkat, illetve a gerincünket. Kevésbé tudunk görnyedni, kénytelenek vagyunk egy egészségesebb pozícióban maradni, ezt később megköszöni majd a testünk.

Előzze meg a gerincferdülést és a hátfájdalmat! A folyamatos ülőmunkát előbb-utóbb megérzi a testünk: tartásproblémák, ízületi fájdalmak és nyaki bántalmak merülnek fel idősebb korban, ráadásul a súlyúnk is gyarapodik. Megéri alternatív ülőalkalmatosságokba fektetni. Kedveskedjen gerincének és derekának térdeplőszékkel!

Ossza meg velünk véleményét!

Hagyjon üzenetet